
2. Typ dezénu - MA 02
3. Rozměr pneumatiky - 26,5R25
4. Radiální konstrukce - R
5. Doporučený průměr disku - 25 palců
6. Označení třídy - E3T

1. Nominální šířka pneumatiky v palcích
2. Profilové číslo
3. Radiální konstrukce
4. Průměr disku v palcích
5. Index zátěže pneumatiky
6. Typ určení
7. Radiální pneumatiky
8. Pneumatika pro nakladače
Koruna a bočnice jsou zkonstruovány ze stejné plátnové struktury. Tento fakt má za následek, že dezén (stopa) pneumatiky je ovlivněna ohýbáním bočnice, což způsobuje deformaci kontaktní plochy pneumatiky s povrchem, pohyby v konstrukci v oblasi dezénu pneumatiky. Plátnová kontrukce má tendenci "stříhat" se navzájem.
Nevýhody diagonální kontrukce:
rychlejší opotřebení*** slabší záběr *** zvýšená spotřeba paliva
Božnice a koruna pneumatiky pracují nezávisle. Konstukce pneumatiky je tvořená ocelovou kostrou. Plocha dezénu (koruna) pneumatiky není ovlivněna ohybem bočnic, což znamená: minimalizaci deformací kontaktní plochy mezi pneumatikou a povrchem, méně pohybů uvnitř pneumatiky v oblasti vzorku, nedochází k pohybům mezi vrstvami v konstrukci pneumatiky.
Výhody radiální kontrukce:
dlouhá životnost *** lepší záběr na všech typech povrchů *** nižší spotřeba paliva díky nižšímu valivému odporu *** lepší komfort *** zvýšená odolnost vůči propichům a průrazům *** zvýšená odolnost vůči zahřívání pneumatiky
2. Profilové číslo
3. Radiální konstrukce
4. Průměr disku v palcích
5. Index zátěže pneumatiky
6. Typ určení
7. Radiální pneumatiky
8. Pneumatika pro nakladače
9. Pneumatika bez duše
10. Výrobce - zde Michelin
11. Dezén: zde XmineD2

Třídy EM pneumatik

Rozdíly mezi diagonální a radiální konstrukcí
Diagonální konstrukce:
Koruna a bočnice jsou zkonstruovány ze stejné plátnové struktury. Tento fakt má za následek, že dezén (stopa) pneumatiky je ovlivněna ohýbáním bočnice, což způsobuje deformaci kontaktní plochy pneumatiky s povrchem, pohyby v konstrukci v oblasi dezénu pneumatiky. Plátnová kontrukce má tendenci "stříhat" se navzájem.


Nevýhody diagonální kontrukce:
rychlejší opotřebení*** slabší záběr *** zvýšená spotřeba paliva
Radiální konstrukce:
Božnice a koruna pneumatiky pracují nezávisle. Konstukce pneumatiky je tvořená ocelovou kostrou. Plocha dezénu (koruna) pneumatiky není ovlivněna ohybem bočnic, což znamená: minimalizaci deformací kontaktní plochy mezi pneumatikou a povrchem, méně pohybů uvnitř pneumatiky v oblasti vzorku, nedochází k pohybům mezi vrstvami v konstrukci pneumatiky.


Výhody radiální kontrukce:
dlouhá životnost *** lepší záběr na všech typech povrchů *** nižší spotřeba paliva díky nižšímu valivému odporu *** lepší komfort *** zvýšená odolnost vůči propichům a průrazům *** zvýšená odolnost vůči zahřívání pneumatiky