![]() 2. Typ dezénu - MA 02 3. Rozměr pneumatiky - 26,5R25 4. Radiální konstrukce - R 5. Doporučený průměr disku - 25 palců 6. Označení třídy - E3T |
|
![]() 2. Profilové číslo 3. Radiální konstrukce 4. Průměr disku v palcích 5. Index zátěže pneumatiky 6. Typ určení 7. Radiální pneumatiky 8. Pneumatika pro nakladače 9. Pneumatika bez duše 10. Výrobce - zde Michelin 11. Dezén: zde XmineD2 |
![konstrukce](https://www.cemat.cz/userfiles/image/600x/em_otr_pneumatiky_konstrukce_1385719151.png)
Třídy EM pneumatik
![typ dezenu](https://www.cemat.cz/userfiles/image/original/em_otr_pneumatiky_typdezenu_1385719219.png)
Rozdíly mezi diagonální a radiální konstrukcí
Diagonální konstrukce:
Koruna a bočnice jsou zkonstruovány ze stejné plátnové struktury. Tento fakt má za následek, že dezén (stopa) pneumatiky je ovlivněna ohýbáním bočnice, což způsobuje deformaci kontaktní plochy pneumatiky s povrchem, pohyby v konstrukci v oblasi dezénu pneumatiky. Plátnová kontrukce má tendenci "stříhat" se navzájem.
![diagon 1](https://www.cemat.cz/userfiles/image/250x/em_otr_pneumatiky_diagon~1_1385719334.png)
![diagon 2](https://www.cemat.cz/userfiles/image/250x/em_otr_pneumatiky_diagon~2_1385719338.png)
Nevýhody diagonální kontrukce:
rychlejší opotřebení*** slabší záběr *** zvýšená spotřeba paliva
Radiální konstrukce:
Božnice a koruna pneumatiky pracují nezávisle. Konstukce pneumatiky je tvořená ocelovou kostrou. Plocha dezénu (koruna) pneumatiky není ovlivněna ohybem bočnic, což znamená: minimalizaci deformací kontaktní plochy mezi pneumatikou a povrchem, méně pohybů uvnitř pneumatiky v oblasti vzorku, nedochází k pohybům mezi vrstvami v konstrukci pneumatiky.
![radial 1](https://www.cemat.cz/userfiles/image/original/em_otr_pneumatiky_raidln~1_1385719438.png)
![radial 2](https://www.cemat.cz/userfiles/image/original/em_otr_pneumatiky_radil_~1_1385719443.png)
Výhody radiální kontrukce:
dlouhá životnost *** lepší záběr na všech typech povrchů *** nižší spotřeba paliva díky nižšímu valivému odporu *** lepší komfort *** zvýšená odolnost vůči propichům a průrazům *** zvýšená odolnost vůči zahřívání pneumatiky